“2022 va fi un an mai bun sau nu va fi deloc.” – Horațiu Manea
Bine te-am găsit cu cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știi ca antreprenor pentru a-ți securiza afacerea în 2022 cu ajutorul motorului economic „Brandify – de la afacere la Brand”. Salut, sunt Horațiu Manea și în ghidul acesta voi împărtăși cu tine pas cu pas un sistem pe care să îl aplici în afacerea ta dacă dorești nu numai să o ai ȘI în 2022, ci chiar să o crești și să îi construiești un brand puternic care să îți conducă businessul.
În acest ghid, îți voi arăta singurele trei lucruri care contează atunci când vine vorba de atragerea clienților, a vânzărilor și a veniturilor cu ajutorul brandului și creșterea afacerii consistent și sustenabil și, destul de interesant, nu are nimic de-a face cu vânzările, nu are nicio legătură cu un plan de afaceri sofisticat pe care să îl faci și nu are de-a face cu nimic din ceea ce te-ai gândi că ar putea fi.
În această prezentare, îți voi arăta imaginea de ansamblu, o vedere de la 10.000 metri a celor trei concepte de bază, iar dacă dorești să mergi mai în adâncime, dă clic pe linkul din această pagină, unde te poți înregistra pentru un training LIVE, iar în acel training interactiv merg mult mai adânc în cele trei concepte de bază. Trainingul este unic în România și îți va plăcea.
Știu că te-am întrerupt din ceea ce faci acum, știu că ești ocupat, așa că o să îți arăt imaginea de ansamblu chiar acum. Dar înainte de a face acest lucru, vreau să te întreb…
Este aceasta pentru tine?
Acest ghid este pentru tine dacă ai o afacere B2B (vinzi altor afaceri) sau B2C (vinzi direct consumatorilor), nu ai încă un brand puternic în piață și nu generezi suficiente vânzări, prospecți și clienți pentru a supraviețui. Acest sistem este de asemenea pentru tine dacă ești frustrat că lucrurile care înainte funcționau acum nu mai convertesc și ai obosit să încerci noi și noi metode de „marketing” care pur și simplu nu funcționează.
În cele din urmă, acest ghid de supraviețuire afaceri este pentru tine dacă privești cu înfrigurare la ce s-a întâmplat în anii 2020 și 2021*, ești îngrijorat de ceea ce îți rezervă anul 2022 sau chiar anii care vor veni și ți-ar plăcea să ai un sistem care să îți livreze rezultate și care să te ajute să treci mai ușor peste aceste timpuri incerte.
*Din cele aproximativ 500.000 de firme cu capital românesc, aproape 100.000 au dat faliment în acești doi ani de criză 2020 și 2021 (sursa Ziarul Financiar și revista Capital) și se preconizează că vor da faliment cel puțin încă pe atât în 2022. Adică 40% din firmele românești!
Așa că imaginează-ți cum ar fi să ai o baghetă magică și să te duci seara la culcare liniștit că afacerea ta are prospecți calificați (acele persoane interesate care vor să cumpere ce ai, au și banii și sunt gata să acționeze), clienți devotați (acei clienți deja existenți care cumpără repetitiv, de fiecare dată de la tine), vânzări mult peste medie .. și un brand puternic. Vestea bună este că nu trebuie să ai o baghetă magică. Ai nevoie doar de acest sistem, iar în cele ce urmează ți-l voi împărtăși.
De ce ar trebui să mă asculți
Mai întâi, să vorbim pe scurt de ce ar trebui să mă asculți. Sunt mulți „consultanți de afaceri” pe piață care pretind că îți pot aduce prospecți, clienți și vânzări. Și chiar sunt câțiva care au anumite abilități, dar sunt mulți șarlatani care îți promit marea cu sarea cum se zice, dar în cele din urmă rămâi cu o frustrare imensă și cu banii luați.
Ajut de 16 ani antreprenorii români să își crească afacerile prin brand management și să se bucure de rezultate excepționale cu ajutorul celui mai important activ al afacerii – brandul.
Poți obține rezultate excepționale cu ajutorul Brandului – cel mai important activ al unei companii care, paradoxal, nu există în contabilitatea firmei.
Înainte de a fi brand manager, am fost vânzător pe teren, vindeam seturi de cuțite casnice și calculatoare-agendă și am avut o prestație excelentă în a livra acel serviciu, atât de bună încât am devenit în scurt timp leaderul tuturor celor 40 de vânzători ambulanți din acea companie. Aveam 19 ani.
După aceea am fost corector de ziar la Monitorul de Brașov, unde din prima zi de lucru am devenit leaderul departamentului de corectură. Peste trei luni, am dat concurs și am devenit secretar general de redacție – al treilea om după directorul general de atunci Marius Stoianovici. Aveam 21 de ani.
După care mi-am îndreptat atenția spre ceea ce mai târziu le-am numit „artele frumoase ale brandului” – graphic design, web design, copywriting, fotografie, film, audio – voiam să creez lucruri frumoase cu ajutorul cărora să atrag clienți noi și bani pentru angajatorii mei. Am lucrat în mai multe birouri de design și de multimedia din Brașov. Am avut șansa să lucrez chiar într-o companie germană de IT cu punct de lucru la Brașov „Trade2B” care mi-a văzut potențialul și a implementat ideile mele și chiar m-a trimis să lucrez în departamentele lor de marketing din Munchen și din Paris unde mă „uitau” cu lunile (LOL). Aveam 26 de ani.
În 2005 mi-am deschis propria agenție de creație și strategie AdToday. Cu ajutorul ei am avut primul client serios – Metabras – pentru care am implementat abordarea holistică de brand cu rezultate neverosimile atât pentru ei, cât și pentru mine .. în mai puțin de trei ani au ajuns de la aproximativ 20 milioane de euro cifra de afaceri (în 2006) la aproape 40 de milioane de euro (în 2008), Metabras era pe buzele tuturor din nișa lor din România (și nu numai) și devenise o forță de temut printre concurenți! Era prima dată când făceam și reușeam așa ceva! Aveam 31 de ani.
În 2008, în urma crizei financiare mondiale, am dat FALIMENT și a urmat pentru mine o perioadă de patru ani pe care am numit-o „valea morții”, un tărâm în care niciun antreprenor sau niciun om nu trebuie vreodată să ajungă .. disperare, depresie, gânduri negre, lipsa unui orizont.. Pierdusem tot.. o agenție cu prospecți buni, vânzări „uau”, clienți foarte buni, aveam 12 angajați dedicați, toți cu carte de muncă și salarii foarte bune, totul trecut în contract, nimic la negru .. Dintr-o dată, nu mai aveam nimic .. în plus rămăsesem și cu datorii de 40.000 euro. „Uitasem” să fac un singur lucru care m-ar fi salvat .. Să construiesc un b r a n d pentru afacerea mea.
“Am dat faliment. ≪Uitasem≫ să fac un singur lucru care m-ar fi salvat .. Să construiesc un brand pentru afacerea mea.”
Din vara lui 2009, am „rătăcit” prin Franța unde am făcut un an de regie de film și creație audiovizuală (cu bani împrumutați) la prestigioasa școală internațională EICAR, mi-am câștigat traiul și pâinea ca ucenic în construcții, servitor în restaurante și chiar clandestin vânzând, pe podul dintre Turnul Eiffel și Trocadero, DVD-uri realizate de mine „Paris – Movie guide for tourists”. Pentru scurt timp, am fost și în Anglia unde am lucrat într-un centru de îngrijire boli psihice pe poziția de care taker, un fel de ajutor de asistent social. În 2010 mi-am făcut propria firmă în Franța și, noroc maxim, am început să lucrez pentru clienți cu nume de top în “Hexagon” – Renault, Malakoff Mederic, Rețeaua de firme din Saint-Quentin-en-Yvelines și alții – pentru care realizam filme tematice de prezentare. O companie românească .. în Franța .. care câștiga contracte în fața unor companii franțuzești consacrate! Ca să înțelegi ce REUȘISEM să fac .. Pentru aceste superbranduri din Franța, mulți se bat să lucreze gratuit doar ca să aibă șansa de a și le pune în portofoliu, sperând să câștige apoi noi contracte arătând pentru cine au lucrat și ce au făcut!
Am ieșit din valea morții, aplicând același sistem pe care ți-l voi dezvălui în continuare. Rămâi cu mine.
Succesul
M-am reîntors în România și, motivat de ceea ce am văzut și trăit dincolo, mi-am propus să-i AJUT pe antreprenorii români să aibă succes în viață și în afaceri cu ajutorul modelului meu pe care l-am botezat în 2015 „Brandify – De la afacere la Brand”. Fac o mică paranteză aici să îți spun că acest model poate fi aplicat atât în viața personală, cât și în afaceri.
Cum am dezvoltat sistemul? Pe când eram în Franța, imediat după ce plecasem din România în urma falimentului dureros, într-o seară am stat și m-am gândit ce am făcut semnificativ și sistematic pentru clienții cărora le adusesem rezultate excepționale în colaborare? Am început să scriu pe o hârtie tot ce era relevant și a rezultat o jumătate de A4 cu un plan în trei puncte. Hârtia a devenit SISTEMUL cu ajutorul căruia voiam să ies eu din „groapă”, iar dacă reușeam mi-am promis să ii ajut și pe alții să iasă din impas și să aibă SUCCES prin brand.
“Hârtia (acea jumătate de A4) a devenit SISTEMUL cu ajutorul căruia voiam să ies eu din ‘groapă’, iar dacă reușeam mi-am promis să ii ajut și pe alții să iasă din impas și să aibă SUCCES prin brand.”
Am urmat cu disciplină mica mea biblie pe jumătate de A4 și am reușit! În relativ puțin timp, viața, veniturile și businessul meu s-au transformat. Începusem din nou să am prospecți valoroși, clienți și mai valoroși și vânzări pe care doar în vise le visam. Sistemul funcționase pentru mine!
Am început să mă dedic promisiunii de a-i ajuta și pe antreprenorii români să iasă din impas și să aibă succes. Am ajutat mai multe afaceri să aibă succes cu ajutorul sistemului meu de brand. De exemplu, IdCloud, BlueMonitor, Nolia Shop, ICR Solution, King’s Dew, Kaldio sunt companii românești care au avut succes cu filosofia Brandify, unele chiar extinzându-se în afara țării.
De asemenea, am încercat puterea Brandify pe un produs al meu. Așadar, am conceput, lansat, dezvoltat și vândut un proiect național de impact la vremea respectivă TEATRU .PRO – Trailere de teatru.
În vremurile de criză cumplită din 2020 și 2021 am ajutat câteva companii să aibă succese la care proprietarii acestora nici prin visele lor cele mai sălbatice nu s-au gândit că vor ajunge. Este cazul Denta Clinic (CEO Ciprian Deaconu apreciază creșterea de 5X într-un singur an a companiei sale ca datorându-se Brandify și implicării mele directe în companie ca brand manager, director de marketing, director de comunicare, art director și lead copywriter), DesignersHUB (creștere de 8X a profitului), Sobe de Poveste etc.
Pe plan profesional, oamenii au început să mă invite ca speaker de brand atât în țară, cât și în străinătate, în cadrul evenimentelor lor de afaceri, să îmi ia interviuri sau să realizez articole de brand .. auziseră de reușitele mele prin brand, sistemul Brandify fiind unul clar și coerent, cu rezultate tangibile.
Sistemul
Am creat Brandify din dorința de a ajuta toți oamenii care doresc să aibă succes prin brand. Așa cum a funcționat pentru mine și pentru cei cu care am lucrat, așa va funcționa și pentru tine.
Așadar, hai să aruncăm o privire la sistemul meu pentru a-ți securiza și crește afacerea și să îi construiești un brand puternic în 2022 cu ajutorul Brandify.
În primul rând, CE oferi de valoare?
Valoarea este ceea ce oamenii vor căuta în produsul sau serviciul tău, iar un produs valoros stă la baza unui brand de succes. Cu ajutorul acestei valori autentice a produsului tău vei crea venituri din vânzări și vei dezvolta afacerea. Vânzările creează un sistem, un proces pentru creștere. Când un antreprenor reușește să definească metoda prin care identifică un consumator, îl califică și încheie vânzarea cu el într-o manieră duplicabilă și scalabilă, atunci poate construi o echipă în jurul acestui proces. De cele mai multe ori, această metodă este creată de antreprenor prin încercări și reușite de a crea un „ciclu de vânzări”. Odată stabilit acest ciclu de vânzări, este o chestiune de resurse pentru a crește firma și brandul.
Oamenii vor rezultate: vânzări, clienți, venituri. Demonstrează că îi poți ajuta să ajungă acolo unde își doresc cu ajutorul brandului tău de produs sau serviciu. În felul acesta, vei avea o influență și un impact foarte mari în mințile și în inimile lor, baza pentru o loialitate mare față de brand. Pune accentul pe a le cuceri inimile, mai mult decât mințile, prin personalitatea ta, poveștile pe care le spui, mesajul pe care îl transmiți și conținutul pe care îl creezi. Brandul este emoțional, nu rațional. Așadar livrează valoare și le vei câștiga.
Sunt multe exemple de branduri care au oferit încă de la început ceva cu adevărat de valoare, iată câteva: Michelin – cauciucul pneumatic detașabil, Harley-Davidson – bicicleta cu motor (motocicletă), Google – motorul de căutare eficientă pe internet, Waze – aplicația de trafic cu hărți interactive, TEATRU .PRO – trailere de teatru (promovarea spectacolelor de teatru prin trailer, similar filmelor).
În al doilea rând, CINE are nevoie de ceea ce oferi?
Există cineva interesat de ceea ce oferi? Și dacă da, cine sunt aceștia și unde îi poți găsi? Aceștia sunt oamenii la care vrei să ajungi, iar în termeni de marketing ei se numesc public țintă. Așadar definește-ți bine publicul țintă în fața căruia dorești să ajungi pentru a-ți livra mesajul și să îi poți ajuta și să monetizezi acest ajutor prin vânzarea produsului sau serviciului tău.
Exemple de publicuri țintă: antreprenorii care doresc să își crească afacerea și să aibă succes prin brand; bărbații și femeile care doresc să slăbească 10 kilograme; toți oamenii care nu sunt racordați la gaz și doresc o sursă de gătit și/sau de încălzit.
Ca să vezi cum funcționează CE și CINE, am să iau cazul TEATRU .PRO – trailere de teatru. Publicul său țintă era reprezentat de teatrele din România – fie teatre de stat, fie teatre independente. TEATRU .PRO a ajutat teatrele românești (CINE, publicul țintă) să aducă mai mulți spectatori în sălile de spectacol (rezultatul pe care și-l dorea CINE) prin utilizarea unei tehnici promoționale numite „trailer de teatru” (CUM, metoda și CE, valoarea).
În al treilea rând, CUM te faci repede cunoscut?
Scopul aici este să te faci cunoscut în rândul publicului țintă (CINE) cât mai repede. Trebuie să le faci cunoscut atât produsul (valoarea), cât și mesajul brandului, astfel încât, printr-o combinație de bunăvoință și oferte, să construiești brandul și să faci vânzări în același timp.
Există doar două motive pentru care afacerile dau faliment: 1) oamenii nu te cunosc – dacă nu te cunosc, nu au cum să cumpere de la tine, logic și 2) nu își amintesc de tine – care în esență se reduce tot la primul punct .. dacă nu își amintesc de tine, nu te (re)cunosc. Nu te cunosc, nu cumpără.
Te poți face cunoscut în multe modalități, dar în esență trebuie să câștigi jocul pe social media și/sau pe media tradiționale (TV, radio etc.). O modalitate extraordinară, dar grea, poate cea mai grea, de a te face foarte repede cunoscut și de a câștiga bunăvoința publicului țintă este să folosești puterea PR (Public Relations – arta și știința de a crea știri sau informații cu potențial de știre care să fie difuzate de media fără să plătești bani ca în cazul reclamelor plătite).
De exemplu, atunci când am făcut cunoscut TEATRU .PRO în România, am folosit PR-ul, mai jos mă poți vedea ca invitat în emisiuni TV și de radio pe posturi naționale, la ore de vârf, alături de invitați cu nume uriașe în teatru, cum este doamna Maia Morgenstern.
Acesta este sistemul pe scurt. Acum ai două opțiuni. Prima este să folosești informația pe care tocmai ți-am furnizat-o și să pui sistemul Brandify în aplicare de unul singur ..
A doua opțiune este să accepți ajutorul meu în continuare. Sper că îți place și te ajută tot ce ți-am prezentat până acum, iar dacă dorești să explorezi mai adânc cele trei concepte pentru a-ți securiza și crește afacerea și să îi construiești un brand puternic în 2022 cu ajutorul Brandify, dă clic pe linkul de mai jos pentru a te înregistra la trainingul LIVE interactiv „Brandify Revoluția Brandului – De la afacere la Brand în 30 de zile sau mai puțin”. Trainingul este unic în România și îți va plăcea.
© Horațiu Manea Brand Management
🌐 Brandify.ro | 📧 office@brandify.ro